s Een Gezonde Salade, Dé Ideale Lentelunch | Royal Delivery Blog

Tijd voor een frisse lunch: de salade!

Tijd voor een frisse lunch: de salade!

Proeven van de lente en bovendien gezond eten? Kies voor een gezonde salade. Canada Goose Expedition Parka Goedkoop Nike Schoenen 2017 Er zijn heel wat verschillende ‘soorten’: van pastasalades tot fruitsalades. Air Jordan 9 bambini Maar opgelet, niet elke salade zit boordevol goeds, zo maken te veel saus of gefrituurde ingrediënten een salade al snel calorierijk en vet. Comprar Nike Air Max In een gezonde salade maken gezonde vetten, eiwitten en gezonde koolhydraten het verschil.

Gezonde vetten in je salade

Vetten kan je indelen in 2 groepen: onverzadigde en verzadigde vetten. Verzadigde vetten verhogen je cholesterol en zijn daarom minder goed voor je hart en bloedvaten. Onverzadigde vetten zijn de vetten die je wilt. Nike Air Max 95 Homme adidas xeno superstar italia Je vindt ze terug in olijven, noten, zaden, avocado, vette vissoorten en plantaardige oliën. Air Jordan 4 Homme

Eiwitten voor extra smaak

Eiwitten zitten niet enkel in eieren, maar in diverse voedingswaren. Canotte Detroit Pistons Noten en zaden bevatten gezonde eiwitten. nike tn noir Zo zijn quinoa, lijnzaad en paranoten een lekkere en gezonde aanvulling voor je salade. asics scarpe Air Max 2017 Dames zwart Bonen en peulvruchten als linzen, kikkererwten of edamame zorgen voor extra vezels én zijn bovendien eiwitrijk. Nike Free Run Flyknit homme Kies voor gevogelte. Roshe Run Femme Pas Cher new balance baskets 996 bleu marine et or Stukjes gegrilde of gestoomde kip maken je salade extra smakelijk. Ook kaas is rijk aan eiwitten. Nike Air Max 2016 Femme Kies voor kazen met een laag vetgehalte, zoals gegrilde halloumi of geitenkaas. Ze geven je gezonde salade een lichte smeuïge toets. adidas superstar 2 donna

  • Nike Air Max 90 Donna Blu
  • Vezels

    Een goede salade vertrekt van een gezonde basis groenten. Maglia Larry Bird Groenten als spinazie, waterkers, kool en verschillende soorten sla zijn een prima begin. Cheap Fjallraven Kanken Classic Fruit voegt een extra zoete toets toe aan je salade. Air Jordan 5 Femme Appel, meloen, druiven en aardbeien zijn populaire fruitsoorten in salades. Het zure en zoete van het fruit zorgen voor een mooi geheel aan smaken. Asics Corrido damskie Bovendien bevatten ze gezonde suikers, een perfect alternatief om je salade te zoeten. sac a dos fjallraven kanken femme Canotta Bambini Tomaten, paprika, wortels, radijsjes, erwten of champignons zorgen voor een extra crunch en bevatten extra vezels. Goedkoop Nike Air Max

    De final touch: dressing

    Dressings zorgen ervoor dat de verschillende smaken in je salade tot hun recht komen. Ze ondersteunen het zure of net het zoete in je salade. nike air max 2016 blauw Kies voor olijfolie, koolzaadolie, sojasaus, azijn of een dressing op basis van yoghurt. Illinois Fighting Illini Vermijd dressings die rijk zijn aan glucose en vet, ze maken je salade net minder gezond.