s Vier tips voor een gezonde en gevarieerde lunch | Royal Delivery

Vier tips voor een gezonde en gevarieerde lunch

Vier tips voor een gezonde en gevarieerde lunch

Meer dan ooit trachten we vandaag om gezond te leven. De keuze voor de juiste voeding is daarbij doorslaggevend. adidas originals superstar ii camo Hierbij enkele tips voor een gezonde lunch.

Tip 1: Kies voor graanproducten

Niet alleen geven de koolhydraten in graanproducten jou energie, je neemt er ook een heleboel vitaminen en mineralen mee op. asics femme Bruine of volkoren broodsoorten genieten de voorkeur. Zij bevatten immers veel meer voedingsvezels. adidas hamburg damskie

Tip 2: niet alle boter is ongezond

Boter heeft een kwalijke reputatie omdat het verzadigde vetzuren zou bevatten. Air Jordan 6 Retro Maar er zijn ook smeervetten die onverzadigde vetzuren bevatten. Je herkent ze doordat ze steeds zacht en smeerbaar zijn, ook als ze pas uit de koelkast komen. Ze bevatten essentiële vetzuren en vetoplosbare vitaminen (A en D), en dat zijn bestanddelen die jouw lichaam nodig heeft.

Tip 3: Ontdek de verscheidenheid in salades

Een rijke salade blijft de meest gezonde invulling van een lunch. nike air max 1 premium mujer Ben je ervan bewust dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

  • NIKE AIR ZOOM VOMERO 11
  • Hoe ga je te werk?

    • Je mengt een saladasoort – veldsla, rucola, ijsbergsla, andijvie,… – met meerdere groenten. asics gel quantum 360 donna Ze voorzien jouw lunch van de nodige vitaminen en mineralen.
    • Denk verder dan tomaat en komkommer. Experimenteer met minder voor de hand liggende groentensoorten als avocado, biet, zoete aardappel en artisjokharten.
    • Kies voorts eiwitrijke voedingsmiddelen zoals vis (zalm, krab, sardines, ansjovis,..) of vlees. Of hou je meer van eieren, kaas of tofu? Dat kan ook.
    • Peulvruchten als kidneybonen en linzen of quinoa zorgen voor koolhydraten. Ook champignons doen dat.
    • Maak het knapperig met noten of zaden en voeg nog een lekkere dressing toe.

    Wat je zo krijgt, is een overheerlijke en gezonde vitaminenbom!

    Tip 4: Soep is snel klaar en altijd anders

    Het is belangrijk om gevarieerd te eten. De ideale manier om dat in de praktijk te brengen, is soep. Mochilas Kanken Classic Je hebt enorm veel mogelijkheden in ingrediënten, denk maar aan broccoli, pompoen, tomaat, paprika, courgette, enz. Je kiest voor één groentensoort of mengt er een heleboel. Air Huarache Soep smaakt altijd anders. Maar vast staat dat je veel vocht én veel vitaminen binnenkrijgt. nike air max flyknit mujer Bovendien is soep snel klaar.   Zin in een gezonde lunch? Bestel het nu bij Gourmandise.